Dünyayı bisikletle gezen iki mekân bilim adamı Munzur Vadisi’nde katıksız yaşamı araştırdı

Almanya’dan bisikletleriyle yola sâdır iki mekân bilgin, Tunceli’deki Munzur Vadisi Milli Parkı’nda katıksız yaşamı inceledi.

Slovak Hanna Öllös ve Alman Jonas Sommer, ekosistemin önemine aksan tahsis etmek üzere kestirmece 6 kamer evvel bisikletleriyle gezi yapmaya karar verdi.

Almanya’nın Frankfurt kentinden Singapur’a doğru yola sâdır iki ekolojist (kasaba bilim adamı), Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Türkiye’ye geldi.

Bisikletle İstanbul başta tevessül etmek üzere İzmit, Ankara, Adana, Hatay’a revan iki eş, Adıyaman gezilerinin ardından Tunceli’ye ulaştı.

Kentte yaşayan doğa fotoğrafçısı Hüseyin Çürük ve Misyon Onay yoluyla karşılanan iki yer bilimci, bire bir süre dinlendikten sonra Munzur Vadisi Milli Parkı’nı musahabe etti.

Munzur Vadisi’nde doğal yaşamı inceleyip fotoğrafladılar

Yaklaşık 42 bin hektar alandan oluşan milli parkı gezen iki çevre bilimci, yaptıkları araştırmalar sırasında yaban keçilerini ve endemik çiçek türlerini fotoğrafladı.

Çevre bilimciler, buradaki ziyaretlerinin ardından Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon rotasında cereyan edecek.

Hanna Öllös, AA muhabirine, doğanın korunması ve biyoçeşitliliği çıkarmak amacıyla ülkeleri gezmeye karar verdiğini söyledi.

Bisikletle yolculuk ederek doğayı daha iyi tanıdığını rapor eden Öllös, “Almanya’dan kaide çevirmeye başladık. Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı gezdikten sonra Türkiye’ye geldik. Bilcümle bu ülkelerde tabiat korumacılar ile buluştuk. Altmıştan çok herif ve aranjman merkeziyle görüştük. Yerli seviyede natür esirgeme ve bununla ilişik endişeler ve konular konusunda yoğunlaştık.” dedi.

“Çokça endemik bitki gördük”

Öllös, Tunceli’üstelik üstelik Munzur Vadisi Milli Parkı’nı gezme fırsatı bulduklarını ve doğaya hayran kaldığını dile getirdi.

Milli parkın, dirim bilimsel skala açısından çokça zengin olduğuna işaret eden Öllös, “Sadece bu bölgede güçlü ve apayrı bölgelerde göremeyeceğimiz çok endemik nebat gördük. Milli parkta akarsuların vadilerde elbet aktığını ve vadilerdeki rastgele bölümde manzaranın zahir değiştiğini gözlemledik. Burası bizi çokça şaşırttı ve bu manzarayı elan çok keşfedip deneyimlemek üzere sabırsızlanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Jonas Sommer birlikte arkadaşı Hanna Öllös ile doğanın korunması üzerine Avrupa’de say yürüttüğünü belirtti.

“Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik”

Dünyanın değişik yerlerindeki saf güzellikleri başlamak amacıyla seyahate başladıklarını aktaran Sommer, şöyle konuştu:

“Türkiye’bile 2 ay geçirdik ve burada çok aşkın biyoçeşitlilik gördük. Eksiksiz hayatlarını doğayı korumaya adamış birçok insanla görüştük. Şu zaman 6 mahiye seyahatimizin böylece Munzur Vadisi Milli Parkı’ndayız. Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik. Şimdiye büyüklüğünde bulunduğumuz en şişman milli parktı. Rehberler bize endemik bitkileri ve yaban keçilerini gösterdi. Rakımla alay malay manzaranın hangi kadar değiştiğini gördük.”

Sommer, sonbaharın gelişiyle Munzur Vadisi Milli Parkı’nda hasep değiştiren ağaçların güzelliğinden çok etkilediğini anlattı.