Icra Vekili Karaismailoğlu, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir yer altı treni hattında incelemelerde bulundu

Ulaştırma ve Enfrastrüktür Bakanı Adaletli Karaismailoğlu, “Başakşehir- Kayaşehir ortada Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’nden birlikte geçecek metromuzun akıbet aşamasına geldik. 6,2 kilometre uzunluğundaki hattımızda Onurkent, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi, Kayaşehir ve Başakşehir Metrokent istasyonları atılmak amacıyla toplanmış 4 istasyon var. Tasarım hızı saatte 80 kilometre olan araçlar ile saatte biricik yönde 70 bin yolcuya bakım verebilecek kapasitede.” dedi.

Karaismailoğlu, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir yer altı treni hattında incelemelerde bulundu.

İnceleme öncesi gazetecilere açıklama fail Karaismailoğlu, “Dur durak bilmiyoruz, geceli gündüzlü çalışmaya devam ediyoruz. Dünya krizlerle boğuşurken biz yatırımlara bitmeme ediyoruz.” dedi.

İki hafta evvel Çanakkale Ayvacık Küçükkuyu beyninde Assos ve Troya tünellerini hizmete alarak, 50 dakikalık seyahat süresini 5 dakikaya düşürerek Kazdağları rampalarındaki tehlikeleri tarihe gömdüklerini tamlayan Karaismailoğlu, “Cumartesi günü 104 kilometre uzunluğunda Malatya’yı Sivas’a bağlayan, güzergahtaki seyahat süresini 35 zaman kısaca zarfında 8 skor tünel 14 nüsha güreşçi köprüsü olan 104 kilometrelik Malatya Hekimhan yolunu açtık. Dün de 30 kilometrelik Diyarbakır güneybatı çevre yolunu açarak Şanlıurfa-Elazığ- Mardin istikametine gidecek araçların Diyarbakır’de şehir içine girmeden transit geçişlerini sağlayarak Diyarbakır site içi trafiğini rahatlattık: Işaret ve hizmet şölenimize aleniyet vermeden devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

” İstanbul’un raylı herkes ağı, yapımı devam fail projelerimiz bittiğinde 363 kilometreye yükselecek”

Devreye alınan ve alınacak olan başka hizmetlere değinen Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“2 Ekim’bile Sayın Cumhurbaşkanı’mızın teşrifleriyle Pendik- Sabiha Gökçen Hava Meydanı yer altı treni hattımızı açarak İstanbulluların hizmetine sunduk. İstanbul’un, Avrupa’nın ve dünyanın yeryüzü mütekâmil muvasala altyapısına erbap olması için projelerimizi birer birer hayata geçiriyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Zor Odalık Dürüst Köprüsü ve Yıldız Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve İstanbul- İzmir Otoyolu, İstanbul- Ankara YHT hattı kadar mega projeler ile hayallerin ötesinde tıpkısı İstanbul’a kavuştuk. Bu dev eserlerimizin yanında İstanbul’u tıpkısı yeniden başka başa çağdaş raylı dizge ağlarıyla birlikte donatıyoruz.

Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattının açılışının peşi sıra İstanbul’birlikte, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Hava Meydanı metro hattı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-lstanbul Havalimanı yer altı treni hattı, Bakırköy kenar Bahçelievler Güngören Bağcılar Kirazlı yer altı treni hattı, Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca-Bosna Bulvarı metro hattı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Cümle ve Eğreti Odaklı Eskimemiş Döl Ulaşım Projesi ile Başakşehir-Çam Sakura-Kayaşehir yer altı treni hattı doğmak için 96 kilometre uzunluğundaki 6 antrparantez 7/24 esasıyla çalışmalara bitmeme ediyoruz. Şu dakika İstanbul’üstelik Pendik Sabiha Gökçen Hava Meydanı hattı dahi karışma işletmede olan 271 kilometre raylı bütün hattını İstanbullulara kazandırmış olduk. Bunun gururu ve memnuniyetiyle çalışmalarımız alelacele devam ediyor. Tam Kağıthane-İstanbul Hava Meydanı ve şu an sizlerle benzeri araya geldiğimiz Başakşehir- Kayaşehir yer altı treni hattı var. Ayrıksı 4 yer altı treni hattımızı dahi 2023 yılı içerisinde bitirecek, milletimizin hayatına yordam ve konfor katmaya bitmeme edeceğiz. Ezcümle, İstanbul’un raylı bütün zehir, yapımı devam eden projelerimiz bittiğinde 363 kilometreye yükselecek.”

İstanbul’birlikte işletilen 260 kilometrelik yer altı treni hattının 2019 yılı öncesinde İstanbulluların hizmetine sunulduğunu anımsatan Karaismailoğlu, “Aradan kısaca 3,5 yıl geçmesine rağmen taş üstüne taş konulmadığını, İBB vasıtasıyla yapılması gereken hatlarda balaban benzeri olgunluk olmadığını görüyoruz. Milletin derdiyle dertlenmeye niyetleri namevcut. Çözüm, çıkar yol, hizmet ortaya koymak yok. Siyasi hülyalara dalmışlar, görünüş seyrediyorlar.” dedi.

“Çam ve Sakura Site Hastanesi’ni tıpkı an önceki metroyla buluşturmak istiyoruz”

Başakşehir-Kayaşehir ortada Çam ve Sakura Kent Hastanesi’nden de geçecek yer altı treni hattında akıbet aşamaya gelindiğini tamlayan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“6,2 kilometre uzunluğundaki hattımızda Onurkent, Çam ve Sakura Site Hastanesi, Kayaşehir ve Başakşehir Metrokent istasyonları atılmak üzere toplanmış 4 istasyon var. Tasarım hızı saatte 80 kilometre olan vesait ile saatte biricik yönde 70 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasitede. Başakşehir-Kayaşehir yer altı treni hattımızı tamamlayarak hele dünyanın genişlik gelişmiş genişlik çağcıl hastanelerinden olan Çam ve Sakura Site Hastanesi’ni aynı zaman geçmiş metroyla buluşturmak istiyoruz.

Hatırlayacağınız üzere kâin İBB yönetimi, pandemi sürecince nazik ve dirimsel görevler üstlenen Başakşehir Çam ve Sakura Kent Hastanemizin esmer yolu bağlantısını da yapmamıştı. Kovid-19 pandemisi döneminin arz kısık olduğu günlerde vatandaşlarımızın hastaneye ulaşabilmeleri için Bakanlığımız işi üstlendi ve yolları 1 ayda yaptık. Yolunu yapmayan İBB yer altı treni hattını birlikte yapmayacaklarını bize bildirdiler. ‘Hastaneye erişim, hanay meselesidir. Bekletmeye, oyalamaya gelmez, politik kavgaya maşa edilemez’ dedik. Bittabi Bakanlığımız bu projeyi üstelik çarçabuk devraldı. Yapım çalışmalarına derhal başladık.”

söz konusu metro hattında yüzdelik 5 seviyesinde olan fiziki ilerlemeyi, 28 ay ortamında yüzdelik 95 seviyesinin üzerine getirdiklerini nâkil Karaismailoğlu, “Hattın işletmeye alınması ile şehir merkezi ile Çam ve Sakura Kent Hastanesi beyninde acul, iktisadi, emin aynı ulaşım ve sair şişko transfer modları ile entegrasyon sağlanacaktır. Metrokent istasyonunda Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy hattı ile entegre olacak, Kayaşehir istasyonunda Halkalı-İstanbul Havalimanı yer altı treni hattı ile entegre edilecek. Bu entegrasyonla Bakırköy, Bahçelievler, Güngören, Bağcılar, Başakşehir ilçelerinin Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’ne ve İstanbul Hava Meydanı’na yer altı treni ile ulaşımı üstelik sağlanacak. Metro hattımızın hizmete alınması ile Kayaşehir- Mahmutbey arası gezi süresi 20 an, Metrokent- Bakırköy Hürriyet Meydanı arası gezi süresi 29 zaman, Metrokent-İstanbul Havalimanı arası gezi süresi 24 zaman, Çam ve Sakura Site Hastanesi-Bağcılar (Kirazlı) arası gezi süresi 23 dakika olacak.” şeklinde konuştu.

“İşler arasında, yapanlar dahi burada”

Adil Karaismailoğlu, millete hizmeti seçkin sabık çevrim elan üstelik geliştirdiklerini rapor ederek, şunları kaydetti:

“İstiyoruz kim bizimle lafta değil, hizmette yarışsınlar. Ama yapamıyorlar. Tığ de onları kendi hallerine bıraktık. Bizim işimiz çok. Milletimize hizmetimizi herhangi bir sabık zaman elan de geliştiriyoruz. Yaptıklarımızla yetinmiyoruz. Cümle Türkiye üzere, İstanbul üzere kullanılmamış hayaller kuruyor, planlamalar yapıyor, işe başlıyoruz. Haddinden Fazla şükür muvaffakiyetli sonuçlarını da görüyoruz. İstanbul’un her köşesine raylı sistemi eriştirmemiz geçişsiz. İstanbul Ulaşım asıl planı, İstanbul’un 1.100 kilometre yer altı treni hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Onlar bu gerçekleri değil ama say hırsızlığını bol biliyorlar. Yalanlarına kimseyi inandıramayacaklar. İşler arasında, yapanlar birlikte burada. Keşki bizim hizmetlerimizi sahiplenme peşinde koşacaklarına, İstanbullulara bakım etmeye akıl yorsalar. Bugüne büyüklüğünde hayata geçirdiğimiz projeler ile İstanbul’u benzeri marka şehre dönüştürdük. İstanbulluların dirim kalitesini yükselttik.”

“Başakşehir-Kayaşehir yer altı treni hattını İBB’den devralarak 28 ayda yüzde 5’ten alıp yüzdelik 95’in konusunda çıkardık”

Eriştirme ve Enfrastrüktür Bakanı Karaismailoğlu, İBB’nin sorumluluğundaki metro hatlarında kayda derece benzeri verimlilik görülmediğini belirterek, sözlerini şöyle tamamladı:

“Kızıl rüfeka sözlerimi bitirmeden sizlere tıpkı mukayese yapacağım. Başakşehir-Kayaşehir yer altı treni hattını İBB’den devralarak 28 ayda yüzde 5’ten alıp yüzdelik 95’in üstüne çıkardık. Bu yer altı treni hattına paralel ihaleleri birlikte bir tarihlerde yapılmış İBB’nin sorumluluğunda olan iki metro hattı var. Mahmutbey- Esenyurt ve Bağcılar-Kirazlı Halkalı metro hatlarında maatteessüf kayda değer tıpkı bereket namevcut. Bizler Kayaşehir metrosunu önümüzdeki günlerde hizmete açmaya hazırlanırken kendilerini sorumluluklarını ve görevlerini hatırlamaya ve İstanbul amacıyla çalışmaya çağırma ediyoruz.”