Icra Vekili Karaismailoğlu Ankara-Sivas hızlı şimendifer hattı bittiğinde yolculuk süresi 2 saate düşecek

ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Ankara- Sivas acul tren hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 99,67 fiziksel bereket sağladık. Kısmi kendisine test ve icazet çalışmaları tamamlandı. Proje 2023 yılı Nisan ayında tamamlandığında yolculuk süresi, 12 saatten 2 saate düşecek” dedi.

TBMM Tasrif ve Bütçe Komisyonu, Eriştirme ve Enfrastrüktür Bakanlığı’nın 2023 yılı bütçesini görüşmek üzere AK Parti Bingöl Mebus Cevdet Yılmaz başkanlığında toplandı. Eriştirme ve Enfrastrüktür Bakanı Karaismailoğlu, komisyona bakanlığının ve sınırlı kuruluşların bütçe sunumunu yaptı.

‘ARTIK YENİ BİR ULAŞIM ÇAĞINA GİRİYORUZ’

Vekil Karaismailoğlu, ‘2053 Iblağ ve Lojistik Esas Planı’ ile Türkiye’nin geleceğini planladıklarını belirterek, “Bu traksiyon, Türkiye’nin ulaştırma ve geri hizmet sektörüne ilgilendiren belirlediğimiz muvasala vizyonumuz ile vatandaşlarımızın canlılık anlamında gereksinimlerini karşılarken; kıtaları, bölgeleri ve kentleri birbirine bağlayacak, dış satım odaklı gelişimi destekleyerek, Türkiye’yi uluslararası tıpkı eşkal konumuna getirecektir. Ülkemizin altyapı sistemlerini büyük ölçüde tamamladık. Aptal yollar inşa ettik, demir yollarında oylumlu adımlar attık, çokça modlu gezi planlarını isteklendirme eden tensikat yaptık, ilkin akım kabiliyeti kısıtlanmış bireylerin erişilebilirliğini merkeze kayran hareketliliği destekleyen politikalar ve uygulamaları hayata geçirdik. Imdi kullanılmamış benzeri muvasala çağına giriyoruz. Elektrikli akıllı vesait ve elektrikli yükleme istasyonlarını koskocaman namına kullanmaya başlayacağız. Çokbilmiş araçlar teknolojisi ile araçların birbirleri beyninde ve araçların çevreleriyle bilim transferi sağladığı özerk sürüş sistemleri amacıyla bakir gelişen mevzuatları oluşturmaya ve altyapımızı amade ayla getirmeye bitmeme edeceğiz. Bundan önce olduğu üzere daha çok üstelik ulaşım ve tanıtma sektörleri, temas alandaki gelişmenin ana lokomotifleri yerine 2053’e uzanan yolculukta arz önemli dinamikler olacak” dedi.

‘DEMİR YOLU YATIRIMLARININ PAYI YÜZDE 64 OLACAK’

2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında çokça iri ve oylumlu projeleri 1 trilyon 653 bilyon 451 milyon TL yatırım yaparak, hayata geçirdiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “20 almanak dönemde yatırım harcamalarımızda yüzdelik 60’lık pay ile kişmiri yolu bir numara sırada vadi alıyor. Yıllardır ihmal edilen demir yolu sektörünün eriştirme yatırımlarındaki payı, iktidarlarımız döneminde daim artırıldı. Çıpa yollarının 2013 yılı yatırımlarındaki payı yüzdelik 33 iken; bu kerem 2022 yılında yüzde 52’ye çıkardık. Yatırım planlamalarımıza bakarak 2023 yılında ise demir yolu yatırımlarının payı yüzde 64 olacak. Çok modlu taşımacılığın sağlanması üzere çipo yollarımızı eskimemiş benzeri tatlılıkla ele aldık. Sonuç 20 yılda çipo yollarına toplam 346,6 milyar TL yatırım yaptık. Ülkemizi aceleci tren işletmeciliği ile tanıştırdık. 1460 kilometre çabuk tren hattı inşa ettik. demir yolu ağımızı yüzde 19 artışla 13 bin 128 kilometreye ulaştırdık. Bakü-Tiflis- Kars Çipo İpek Yolu üzerinden Çin’den ülkemize vasıl ve Marmaray’ı kullanarak Avrupa’ya giden tarihi İpek Yolu’nu, demir hat kendisine canlandırdık. Rusya Ukrayna savaşı sonrası evinsiz hale mevrut şimal gestalt yerine tanıdık demir hat hattında, Çin-Rusya üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen taşımanın cesim ayrımsız kısmının ülkemiz üzerinden ılımlı ayakyolu vasıtası ile akdetmek amacıyla çalışıyoruz diye niteleyerek konuştu.

‘ANKARA-SİVAS ARASI 2 SAATE DÜŞECEK’

Hızlı tren ulaşımını büyüklük nüfusunun yüzdelik 46’sına ulaştırdıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, Iblağ ve Geri Hizmet Master Traksiyon öngörülerimiz doğrultusunda projelerimizi önceliklendirerek, çalışmalarımızı açıklık vermeden sürdürüyoruz. Ankara-Sivas çabuk tren hattının enfrastrüktür yapım çalışmalarında yüzdelik 99,67 fiziksel çoğalma sağladık. Bölümsel adına test ve konfirmasyon çalışmaları tamamlandı. Proje 2023 yılı april ayında tamamlandığında gezi süresi, 12 saatten 2 saate düşecek. Aynı apayrı muhteşem proje Ankara- İzmir aceleci katar hattı, enfrastrüktür çalışmalarında yüzde 54,6 fiziki verimlilik kaydettik. Ankara-İzmir ortada demir hat seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz. Bittiğinde 508 kilometrelik mesafede yılda tahminî 13,5 milyon eğreti ve 90 milyon ton denge taşımayı hedefliyoruz. Bursa-Yenişehir-Osmaneli acul tren hattı altyapı çalışmalarında yüzdelik 86 gürlük sağladık. Ankara- İstanbul çabuk tren hattına bağlantılı namına 106 kilometre uzunluğundaki Bursa-Yenişehir-Osmaneli aceleci katar hattını üstyapı inşasına başladık. Konya- Karaman acul şimendifer hattını hizmete sunduk. Karaman-Ulukışla ortada ise altyapı çalışmalarını tamamladık ve üstyapı imal çalışmalarında yüzdelik 55 fiziki bereket sağladık. Mersin Ağacı’den Gaziantep’e uzanan aceleci katar hattımızda üstelik çalışmalarımız alevli aynı şekilde bitmeme ediyor. 2024 yılı böylece tamamlanması planlanan proje ile Mersin- Adana ile Gaziantep beyninde gezi süresi, 2 saat 15 dakikaya düşecek. Ankara-Yerköy- Kayseri hızlı katar hattımızın dahi ihalesini yaptık, sözleşmesini imzaladık” dedi.

‘MOBİL ABONE SAYISI YAKLAŞIK 91 MİLYONA ULAŞTI’

Danışma sektörüne ilgili üstelik detayları paylaşan Karaismailoğlu, şöyle konuştu

“Ateş Parçası abone sayısı, kısaca 91 milyon seviyesine ulaştı. 4.5G hizmetinden faydalanan sürdürümcü sayısı 83,4 milyonu aştı. 2003 yılında 23 bin olan geniş izole bant sürdürümcü sayısının bugün 91,3 milyonu bulduğunu görüyoruz. Uçtan pöç yerel ve milli 5G Danışma Şebekesi Projesi ile 5G altyapısında gerekseme duyulan, anteninden çekirdek şebekesine büyüklüğünde eksiksiz ürünleri, domestik ve milli imkanlarla geliştiriyoruz. Vatandaşlarımızın daha slayt benzeri şekilde amme hizmetinden faydalanmasına ulama sağladığımız e-Kerem Kapısı ile 890 kurumun 6 bin 718 hizmetini vatandaşlarımıza elektronik ortamda sunuyoruz. E-Cesamet kapısını kullanan can sayısı 60 milyonu aştı. Vatandaşlarımız çıktı amme binalarına gitmeden sadece yegâne tıkla, bir nice hizmete hemen erişebiliyor. Yalnız ikametgah belgesi sorgulama ile 2022 yılı evvel 8 ayında toplam 651 milyon TL artırım sağlandı.”

Icra Vekili Karaismailoğlu, bakanlığının 2023 yılı hep bütçe ödeneğinin bile kısaca 181,86 bilyon TL adına öngörüldüğünü söyledi.